Friday, August 14, 2009

Pontus funkar fint

Jag älskar USA! Nu sitter jag och T på Starbucks igen. Mitt internet funkar inte hos Tereza, så vi åker till ett Starbucks och hänger lite. Jag klagar inte. Igår var vi till Santa Monica College och det var helt perfekt där. Jag älskar stället redan! Jag fick checka in utan problem, så det är fixat. Sen kollade vi runt var stället jag ska till på måndag var och så. Vi hittade dessutom poolerna. Jättefina pooler! Vi pratade med en lifeguard där och man kan tydligen jobba som simlärare där. Det är helt perfekt och de sa att det var bra betalt! Så jag ska kolla upp vad jag har för papper hemma och vad som gäller för mig som redan är utbildad. Jag kanske får ta någon kort kurs, men det är det ju värt. Det ska bli så kul att börja skolan! Idag ska vi kolla efter bil. Det är tur att Sim följer med oss. Annars skulle det kunna bli vad som helst. Vi har uppgraderat vår hyrbil, så nu har vi en helt ny Ford Focus. Vi älskar den! Hans namn är Pontus. Så nu kanske det blir en Ford Focus för mig och Johan. Sim neggade på Jeepar, han säger att de går sönder hela tiden. We'll see, we'll see. Sen blir det thai-mat och Mall Cop. Can't do anything but love life right now!
Vad tror du om en sån här, maken min? Ring mig vid invändningar. Det gäller även för min far.

5 comments:

  1. becca, det där ser ut som en framtidsbil! och jag kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt... finns det ingen annan SUV-liknande?

    ReplyDelete
  2. Hello!
    Den bilen är jättebra och det är bra att Simeon hjälper dej att fixa en bra bil!!
    Kramar från pappa

    ReplyDelete
  3. Simlärare, toppen!! Du passar bara så bra på det! Glöm inte solskyddsfaktorn o brillorna.
    Alltså, hur cool är en skola som har både pool och INCHECKNING!!!
    Pussss från alla Uppsala mostrar + -bror!! Älskar dej massor, föortsätt leva drömmen med Jesus i båten

    ReplyDelete
  4. HEJ BABY!!
    Vad otroligt roligt att du bloggar!! :) Fortsätt skriva så man kan hålla sig uppdaterad om hur det går för dig in Hollywood!! Senaste ELLE hade ett jättefint moderepotage med Mini Andén från LA! Kolla in det på deras hemsida! ;) Hälsa så gott till Tereza! Miss you! Big Kiss!! LOVISA

    ReplyDelete
  5. Hej älskling!

    Jättekul att läsa om dina bilaktiviteter. Speciellt festligt att bilen heter Pontus - det hette din morfars motorcykel som jag älskade att åka med !!!! Saknar den fortfarande ...
    Allra mest saknar jag förstås dej men ser fram mot att få fortsätta läsa dina rapporter om livet over there. Och nu är Johan snart framme hos dej. Kramar till er båda från morfar och
    mormor.

    ReplyDelete