Wednesday, October 14, 2009

Regnet, det bara öser ner!

Regnet har kommit till Cali, men ärligt talat så är det lite mysigt. Man får ha en tröja på sig och tända ljus hemma. Det bästa med regnet är att man vet att det kommer solsken snart igen, jag tror det ska bli fint i helgen. Det sämsta med regnet är att ingen kan köra helt plötsligt och det blir massa olyckor. Här flyter livet på med skola, vardag och lite mys. Vi har upptäckt Pinkberry, bästa frozen yoghurt som finns. Igår fick jag tillbaka mitt första tal, jag fick 95 poäng av 100. Jag var så nervös när jag höll talet, så jag blev så glad! I lördags hade jag och min man en mysig dag på Melrose Avenue, sen vidare till the Grove. Vi såg Couples Retreat. Jätterolig film! Nu ska jag äta frukost och börja plugga.



4 comments:

  1. Grattis! Well done - again!
    Hösten är här också men i dag sken solen!Kram mormor

    ReplyDelete
  2. Ja, Grattis!! I morse var det frost på marken men på dagarna lyser solen till några plusgrader. Det har varit en riktigt fin höst, tycker jag. Solen går ner ca 18.30 nu men, som du säger, är det mysigt att tända ljus. - Hoppas Pinkberry finns i Sverige också. Kram! Mostis

    ReplyDelete
  3. Du är så bra Becbec =)
    Gissa om det är kallt här nu och Jane panikar, börjar planera all världens resor ;) haha! Tjejerna i min lgh vill spara på elen (e ju svin dyr i norge) så imorse var det 12.8 grader i vardagsrummet.... Det är kallt, för kallt, så jag tänker skruva på elementen idag no matter what! =) Love miss see u soon :) XXXX

    ReplyDelete
  4. Önskar jag hade samma inställning till regn ;) hörde att du skulle träffa my och tereza, vad kul :) kram

    ReplyDelete