Tuesday, January 26, 2010

Shoppingtips!



Efter förfrågan så vill jag härmed bjuda på var jag brukar shoppa. Jätteroligt med frågor, jag svarar gärna! Det ställe som jag nog åker mest till är West Hollywood Gateway, på La Brea/Santa Monica Blvd. Där finns Target, som har det mesta man behöver, och Ulta, som har allt du behöver i skönhetsväg. Där finns nästan alla hårvårdsprodukter du kan tänka dig, Essie-nagellack, Dermalogica(som jag använder) och allt smink. De brukar även ha rea ofta, så du kan fynda till exempel Redken eller Dermalogica. Om du blir medlem så får du även saker beroende på hur mycket du shoppar för. På West Hollywood Gateway finns även flera matställen som exempelvis Baja Fresh, och självklart Starbucks. Ett annat ställe som har det mesta i både dyr och billig väg är Beverly Center. Där finns Forever XXI, H&M, American Eagle och fina affärer som Louis Vuitton. Kolla även in Heritage 1981 och Steve Madden. Sist med inte minst är Melrose Avenue en favorit. Där finns flera second hand butiker som är helt underbara, Urban Outfitters och mysiga caféer. I Hollywood/Beverly Hills tycker jag att det mesta är väldigt utspritt, och det är bra att ha bil för att kunna hitta bra shoppingställen. Robertson Blvd är också ett väldigt klassiskt shoppingställe, men lite dyrare. Jag måste även nämna the Grove för där finns Nordstrom, som liknar Macy's men är mycket bättre. De har många märken men även en billigare men minst lika bra avdelning. I Orange County räcker det med att åka till ett shoppingcenter och där finns allt. Jag brukar ta mig ner dit ibland, men det är ju en bit. Där är Irvine Spectrum och South Coast Plaza shoppingfavoriter. Hoppas du hittar din favorit! Jag är ingen shoppingguru om jag ska vara ärlig, men när jag ska shoppa så åker jag oftast till något av dessa ställen.

1 comment:

  1. Oj, det var ju en hel guide! Tackar så mycket för tipsen :) Kram!

    ReplyDelete