Thursday, February 18, 2010

Communication 10


Nu till Communication 10. Orsaken till att jag så gärna vill ta den kursen är att den går in på journalistik från 1920-talet och framåt. Vi kommer att gå igenom tidningar, filmer med mera och se hur världen har förändrats. Journalistik visar på vilka värderingar som finns i samhället, och därför är det intressant att se på historia från det perspektivet och inte bara läsa om historia i en bok. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att vi får den. Vore så otroligt intressant. Det enda vi behöver göra är 4 uppsatser på 500 ord var, och det är perfekt för mig då jag har så mycket i alla andra ämnen. Även om det är få uppgifter så tror jag ändå att det är en kurs där jag skulle lära mig väldigt mycket.

1 comment:

  1. Hej gumman! Hur är det med febern nu? Hoppas du kan vila i helgen! Läste på Johans blogg att han tar hand om dej så bra-så du blir frisk fort.
    Nu är jag i stugan med mormor o morfar och har skottat av bodtaken. Det är massor av snö här.
    Kramar från mamma

    ReplyDelete