Friday, February 12, 2010

The Future


Jag nämnde att jag börjat fundera lite på vad jag egentligen vill. Jag vill fortfarande läsa Political Science på UCLA, det är inom det området som jag kommer att jobba senare. Så mycket vet jag. Men jag har även börjat fundera på journalistik. Jag måste nog skylla på min engelskalärare för dessa tankar. Hon har uppmuntrat mig att skriva mer och bli bättre på det. Jag har aldrig innan fått höra att jag är duktig att skriva, men nu har jag insett att jag älskar att skriva. Jag har alltid en åsikt om allt. Men nu ska ni inte tro att jag vill bli renodlad journalist. Det vill jag inte. Jag vill bara ta några kurser i journalistik för att utveckla även den sidan. Så, nu vet ni. Det bästa är att SMC har kurser i journalistik, så jag går verkligen på rätt college.

1 comment:

  1. Lagom är bäst, ju. Men det behövs verkligen journalister med bra åsikter -å det har ju DU!
    kramis mm

    ReplyDelete