Friday, December 4, 2009

Art!

Nu håller jag på för fullt med ansökningen till Scholar's Program, nästan alla lärare har skrivit under ett papper som måste in. Idag har jag haft American Art History, vilket alltid är intressant och läraren är superbra. Efter skolan hade min underbara man lagat mat åt mig. Vi har även varit kulturella idag. Vi åkte aldrig till LACMA förut, så vi åkte idag istället. Efter att ha läst Art History så förstår jag så mycket mer av alla fina tavlor! Jag fick till och med skryta om Hudson River School och så vidare, vilket ärligt talat gjorde att jag uppskattade besöket så mycket mer. Museum är roligt när man förstår vad det handlar om, har jag insett. (Här är Yosemite Valley av William Keith) Efter LACMA blev det en varm choklad på Coffee Bean på Sunset. De har en eld där och infravärme, så det är mysigt att sitta ute. Nu blir det soffan och Jay Leno!

1 comment:

  1. Hej Becca! På tal om konst... Såg ett program om en amerikansk arkitekt, John Lautner (dog 1994). Han har ritat fantastiska moderna hus (privata)som finns i LA-trakten. Ett ligger i Hollywood: Harvey House.
    Han verkar vara (re)presenterad i Hammer Museum.
    Kram! Mostis

    ReplyDelete