Saturday, December 26, 2009

Julharmoni!


Ja, då är man i Sverige igen. Det snöar och snöar och snöar. Jag älskar det! Idag vaknade jag klockan kvart över ett. Känner mig som en tonåring igen, men jag skyller på jetlagen. Var väääldigt kul att träffa alla vänner igår. Hann till och med med en burgare på Donken. Idag har jag varit hos min mormor och morfar för den klassiska middagen med potatisgratäng och tjälknöl. Lätt en av mina favoriter. Så har jag visat mormor och mostrar Johans väg till skolan på Google Maps. Man kan vara en gubbe och gå på vår gata hemma, vilket är väldigt häftigt. Nu är det nattfika hos mamma och pappa som gäller. Sen blir det kanske Grinchen. Imorgon hägrar tidig uppgång och kyrkan! Här är en bild på min systers lilla julgran.

2 comments:

  1. Ååå tack Becca för de, så kul de där o se var ni bor!!
    Har läst dej nu o uppdaterats på vad ni har hittat på sen vi sågs - kul kul att läsa om hur du trivs och mår bra där borta. Man fåår ju längta efter mamma, det är bara fint, eller hur, smärta men tacksamt liksom. Du har dessutom en urbra mamma:)
    Fina bilder förresten - ser fram emot fler! (Gillar Hannabilden på nån av entrysarna efter den här speciellt)
    Kramar från mej och hoppas vi ses snart (alltså hopas kan man alltid... och så går det fort till i sommar)
    Nu är det grymt kallt här! Alla vargar i kvoterna är snart skjutna så jägarna slipper sitta o frysa ute:P för man får verkligen sjala in sej för promenader, till o med på bussen sitter luvan kvar hela vägen idag. Mysigt! Min gran är så fin o glad men snart är det vår! :* Cicci
    Undrar om du ens hittar de här på ett gammalt inlägg? Iaf har jag skrivit ur mitt lilla hjärta!

    ReplyDelete
  2. Nu hittade jag det!!! Vilken tur att jag kollade!! ;) Jag hoppas också att vi ses snart!! Vem vet, du kanske kommer och hälsar på snart? ;) Vad kallt det är hemma. Här är det kallt på kvällarna, men bra kallt. Det är vårkänslor. Som Sverige är i maj eller slutet av april. Det är faktiskt underbart! Det var kul att få uppleva vintern hemma, men skönt att få vår och värme!! Det är så roligt att du läser och kommenterar! Puss på dig, moster!!

    ReplyDelete