Tuesday, December 22, 2009

Winter Wonderland!


Vilken underbar dag det varit! Nu förstår jag varför vi skulle bli kvar här några dagar till. Jag, mannen, Arvid och Adam drog i ottan mot Big Bear. Vi åkte uppåt, uppåt, uppåt och ignorerade alla skyltar som sa SNOW CHAINS REQUIRED. Till slut var det en poliskontroll som kollade att alla verkligen hade snow chains, och vi fick snällt vända om. Vi åkte ner till Walmart och köpte snow chains. Vi funderade över faktumet att vi aldrig någonsin behövt använda snow chains i Sverige, men att vi här i Cali måste göra det. Efter installationen, som tog en timme, anlände vi till Winter Wonderland. Tro mig att vi var glada att vi hade snow chains. Vi hade kört fast på en gång annars. Big Bear är helt underbart och otroligt vackert. Min mamma skulle svimma av hur vackert det var. Det var en sjö mitt i allt och massa fina vinterstugor. Ett vinterparadis helt enkelt!

2 comments:

  1. Å va mys, vinterland det är så fint! Det är lite så här hemma nu ju, massa snö coh fint. Knas och va i Gävle igen men så är det ju varenda gång man kommer hem men jätta kul att träffa alla!!!! Zion är sååååå go!!! =) see u soon!

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att det är med massa snö i Svea!! Jaa, jag förstår. Det är så konstigt liksom. ;) Jag vill också träffa Zion!! Längtar tills vi ses!! PUSS!!

    ReplyDelete