Wednesday, November 25, 2009

No class!


När jag kom till skolan idag var min lärare där, men det var så några elever som kom så hon sa att vi fick gå hem igen. Min lärare i engelska vill att jag ska vara med i ett Scholars Program. Det betyder att man får gå i mindre klasser, får förtur att söka kurser och har mycket lättare att komma in på skolor som UCLA. För en amerikansk student betyder en plats på Scholars Program att man får en plats på UCLA, exempelvis, på en gång. För internationella studenter är det dock lite annorlunda tyvärr, men det är fortfarande bra om man har gått Scholars Program. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, för det betyder mer jobb och mer press. Samtidigt är det en challenge, som man säger. Jag ska tänka på det, men jag ska få ett rekommendationsbrev av min lärare på måndag. Nu väntar jag på att min man ska komma hem. Jag tänkte föreslå middag på El Coyote.

1 comment: